Diferenciació d’imatges properes a l’original a Google Images
View/open
Permalink
http://hdl.handle.net/20.500.12082/967Exportar
Compartir
Estadísticas
View Usage StatisticsMetadata
Show full item recordAuthor
Alamany, Xavier, 1961-
Abstract
La cerca d’imatges a Google Images ofereix resultats amb múltiples variacions d’un mateix motiu. Una obra d’art, de creació visual o un document històric, entre d’altres tipus d’arxius on els valors i paràmetres visuals són determinants, queda mancada d’un referent de l’original que orienti a l’usuari sobre la seva forma més fidel enmig de la profusió de versions formalment diferents. La manca del referent crea per defecte un nivell de percepció i comprensió baix cap a les obres que acaba afectant l’aprenentage, la docència i la conformació del coneixement en la cultura visual, per tant, de la cultura en els sentits més amplis de les societats. El mateix canal de comunicació pot ser reconduit amb iniciatives basades en els nous usos d’informació, comunicació i tecnològics. Es presenta aquí un sistema de diferenciació d’imatges clau, o properes al seu original, amb l’objectiu que siguin marcades o distingides als resultats de cerca de Google Images. Es proposa la creació d’una nova etiqueta de llenguatge HTML per assenyalar imatges clau mitjançant una declaració al codi de les pàgines HTML en combinació amb una visualització segons regles de llenguatge CSS. La intenció és crear un estàndard a integrar en les properes versions d’HTML mitjançant un grup de treball al 3WC World Wide Web Consortium. La seva implantació suposaria una garantia i un punt de referència no excloent en la comprensió de les imatges del món de l’art, el disseny, la història i la cultura.
Subject
ImatgesGoogle Images (Recurs electrònic)
HTML (Llenguatge de marques)