Cossos anònims, cossos en moviment : poètiques i polítiques en les pràctiques coreogràfiques contemporànies
View/open
Permalink
http://hdl.handle.net/20.500.12082/734Exportar
Compartir
Estadísticas
View Usage StatisticsMetadata
Show full item recordAuthor
Brugulat Rosselló, Èlia
Abstract
Aquesta investigació tracta dels cossos comuns, dels balls anònims, dels moviments, passos, vibracions ... que emergeixen entre la quotidianitat. L'estudi s'enfoca des d'una mirada a diverses pràctiques coreogràfiques contemporànies (dansa escènica però també performance, vídeo, projectes col·laboratius...) que estan mantenint diàlegs amb aquests balls quotidians, especialment els del clubbing i la música electrònica. Un punt important seran les implicacions polítiques que revela la cultura del ball com a contraprojecte a les lògiques habituals. La festa contemporània funda una experiència amb el potencial d'alterar la percepció de l'espai, del temps, de l'alteritat, i també la d'un mateix. Construir sentit entom el ball és una part important de la descoberta de l'experiència humana en tant que ser encarnat. Per això cal conduir els estudis de performance coreogràfics no només dins del registre de la dansa com a obra, sinó passar-los també per la pista, per les formes i experiències de la cultura del ball contemporània. Esta investigación trata de los cuerpos comunes, de los bailes anónimos, de los movimientos, pasos, vibraciones ... que emergen entre la cotidianidad. El estudio se enfoca desde una mirada a diversas practicas coreográficas contemporáneas ( danza escénica pera también performance, vídeo, proyectos colaborativos ... ) que estan manteniendo diálogos con estos bailes cotidianos, especialmente los del clubbing y la música electrónica. Un punto importante serán las implicaciones políticas que revela la cultura del baile como contraproyecto a las lógicas habituales. La fiesta contemporánea funda una experiencia con el potencial de alterar la percepción del espacio, del tiempo, la alteridad, y también la de uno mismo. Construir sentida entorno al baile es una parte importante del descubrimiento de la experiencia humana del ser encarnada. Es por eso que hace falta conducir los estudios de performance coreográficos no solo dentro del registro de la danza como obra, sino pasarlos también por la pista, por las formas y experiencias de la cultura del baile contemporánea. This research is about the common badies, the anonymous dances, movements, steps, vibrations... that emerge in everyday live. It focuses on the dialogues which emerge between these everyday dances ( especially those related with clubbing and electronic music) and a variety of contemporary choreographic practices (stage dance but also performance, vídeo, collaborative projects...). Those interactions have political implications, inasmuch as the culture of dance functions as a counterproject to other logics. The contemporary experience of partying has the potential to alter the perceptions of space, time, alterity and the self. Making sense of dancing (in its broadest definition) is an important part of uncovering the universal experience ofhuman embodiement. This is why it is necessary to extend choreographic performance studies beyond of the register of artístic dance and into the dance floor, taking into account the forms and experiences of contemporary dance culture.
Subject
DansaCoreografia