Mixed reality locative serious games as a means for teaching social and participative design skills in art and design schools: a case study: Itine-rart-L’H
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http://hdl.handle.net/20.500.12082/715Exportar
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Registre completAutor/s
Morales, Joan
Resum:
In this article we will present Mixed Reality Serious Games (MRSG) as a va-luable learning tool for art and design students, considering its advantages to put into practice social design principles, participative and co-design methodologies and to experiment with TIC and social gaming as a means to unite and interact with inhabited territories and local communities. To do that, we will introduce the value of Mixed reality serious games (MRSG) as a learning tool, presenting some examples and discussing the following related topics: The design of user’s experience in public spaces, the affordances of handheld technologies, and the educational opportunities in mixed reality playgrounds. Finally we will present a case study: Itine-rart-LH, a MRSG that was designed as a class assignment for the students of a public secondary art & design school in L’Hospitalet (Barcelona) and put into practice in 2012-2013. En este artículo vamos a presentar los serious games de realidad mixta (MRSG) como una valiosa herramienta de aprendizaje para los estudiantes de arte y diseño, teniendo en cuenta sus ventajas para poner en práctica los principios del diseño social, las metodologías participativas, y el co-diseño, así como para experimentar con las TIC y los juegos sociales como medio de cohesión e interacción con los territorios habitados y sus comunidades locales. Para ello, introduciremos el valor de los serious games de realidad mixta como herramienta de aprendizaje, presentando algunos ejemplos y comentando los siguientes temas relacionados: El diseño de experiencias de usuario en los espacios públicos, las capacidades de las tecnologías portátiles, y las oportunidades educativas de los espacios de juego mediados por la realidad mixta. Por último vamos a presentar un estudio de caso: Itinerart-LH, un MRSG diseñado como proyecto educativo para los alumnos de una Escuela pública de Arte y Diseño de la ciudad de L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona), el cual se llevó a cabo entre 2012 y 2013.
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