Now showing items 1-5 of 5

    • Creative debate as a tool to empower and create disruptive thinking within learning contexts in a university design environment 

      Huertas, Salvador; Costa, Tània (Universitat Politècnica de València, 2016)
      With this text we focus on the ability Creative Debate has to empower and create disruptive thinking, within the context of University design studies. This research understands creative debate as any debate where participants ...
    • Eines de disseny per al foment de l'aprenentatge cooperatiu en els debats creatius 

      Costa, Tània; Huertas, Salvador (CIDUI Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, 2016)
      Proposem el format de debat creatiu i les eines de Design Thinking a fi de fomentar l'aprenentatge cooperatiu. Entenem com a debat creatiu aquell que és dissenyat, conduit i gestionat per els mateixos participants, emprant ...
    • Física aplicada al diseño: el conocimiento empírico como generador del saber 

      Oliva, Raúl (Fundación Diseño Madrid (DIMAD), 2017-10)
      Desde el año 2009, en la asignatura de Física Aplicada al Diseño, los alumnos se organizan en diversos grandes grupos de diseñadores que se coordinan durante un periodo de tiempo de un mes -a modo de gran empresa de diseño- ...
    • Seven ways of designing 

      Ventura, Oriol; Bartomeu, Elena, 1978- (Universitat Politècnica de València, 2016)
      On 18 and 19 November 2015 the Seven Ways of Designing intensification seminars took place. They were attended by third and fourth year students on the Degree in Design at EINA Centre for Art and Design which is attached ...
    • Transformación de una asignatura en una comunidad de práctica, experimentación y aprendizaje 

      Majó Rossell, Anna; Fernández, Vivian; Ventura, Oriol; Oliva, Raúl (Fundación Diseño Madrid (DIMAD), 2017-03)
      Esta presentación se plantea como un recorrido por el trabajo de ideación, gestión e implementación de la asignatura Introducción al Proyecto de Diseño del primer curso del grado de Diseño. Su planteamiento es el de alejarse ...