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    • El cas de la ciutat de Barcelona : algunes reflexions sobre la protecció dels establiments comercials des de l'administració 

      Rogent, Jordi (EINA Centre Universitari de Disseny i Art de BarcelonaGRHED Grup de Recerca en Història i Estudis de Disseny, 2016)
      A l’Estat Espanyol les Administracions municipals tenen l’obligació de redactar, i aprovar, els anomenats Catàlegs que recullin els edificis i construccions arquitectòniques que consideren han de ser conservats. En efecte, ...
    • Cirici llegit : Alexandre Cirici a través dels seus textos sobre el disseny 

      Pibernat i Domènech, Oriol (Fundació EINAComanegra, 2016)
      Figura de personalitat vigorosa i controvertida, amb una trajectòria poc convencional i una dedicació polifacètica, Alexandre Cirici (Barcelona, 1914-1983) ha estat recordat més pels seus compromisos culturals i polítics ...
    • La Galeria René Metras : una neutralitat d'impacte 

      Mitrani, Àlex (EINA Centre Universitari de Disseny i Art de BarcelonaGRHED Grup de Recerca en Història i Estudis de Disseny, 2016)
      En su apertura, en 1962, la galería René Metras impactó por su modernidad, pionera en el país. Contrastaba con el conservadurismo decimonónico de los espacios galerísticos de posguerra. Basándose en una interpretación ...
    • L'interiorisme comercial com a patrimoni : una aproximació des del món del disseny 

      Balius, Andreu; Campi i Valls, Isabel; Celada, Guillem; Coscarelli, Sara; Crispi, Albert; Mas, Enric; Mitrani, Àlex; Pibernat i Domènech, Oriol; Rogent, Jordi; Santaeugènia, Sílvia; Steegmann, Enric; Peraferrer, Jordi (EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona, 2016)
    • L'interiorisme comercial de Seat a Barcelona : modernitat arquitectònica en temps de postguerra 

      Crispi, Albert (EINA Centre Universitari de Disseny i Art de BarcelonaGRHED Grup de Recerca en Història i Estudis de Disseny, 2016)
      La arquitectura para la nueva industria que se construyó en la Barcelona de los años autárquicos de la posguerra, requirió de una gran dosis de inventiva, audacia y de una estrecha colaboración entre todos los agentes. En ...
    • La joieria Palou de Santiago Marco : un interior art déco de 1926 

      Santaeugènia, Sílvia (EINA Centre Universitari de Disseny i Art de BarcelonaGRHED Grup de Recerca en Història i Estudis de Disseny, 2016)
      El proyecto de la Joyería Palou de Santiago Marco realizado el año 1926 supone uno de los primeros ejemplos dentro de la trayectoria del decorador donde utiliza el lenguaje art déco después de la toma de contacto con las ...
    • El local Olivetti de Badalona (1968) : disseny i identitat corporativa 

      Coscarelli, Sara (EINA Centre Universitari de Disseny i Art de BarcelonaGRHED Grup de Recerca en Història i Estudis de Disseny, 2016)
      El local Olivetti de Badalona (1968), obra de Correa & Milà, resulta ejemplar por el uso de métodos propios del contexto ambiental y una intención definitivamente progresista, novedosa y transgresora, que denota una lejanía ...
    • Populart : basar d'artesania i Ateneu de la Cultura Popular 

      Pibernat i Domènech, Oriol (EINA Centre Universitari de Disseny i Art de BarcelonaGRHED Grup de Recerca en Història i Estudis de Disseny, 2016)
      Populart fue una tienda de objetos artesanos creada por María Antonia Pelauzy emplazada en la calle Montcada del casco antiguo de Barcelona abierta entre 1972 y 1997. El proyecto de reforma, a cargo de Eduard Moreno, José ...
    • Restaurant La Caleta (Palma de Mallorca) 

      Mas, Enric (EINA Centre Universitari de Disseny i Art de BarcelonaGRHED Grup de Recerca en Història i Estudis de Disseny, 2016)
      La ciudad de Palma de Mallorca no es ajena a los procesos de transformación urbanísticos que están haciendo desaparecer de su paisaje a los comercios emblemáticos en un proceso de creciente homogeneización y despersonalización ...
    • La retolació comercial : patrimoni cultural i ciutadà 

      Balius, Andreu (EINA Centre Universitari de Disseny i Art de BarcelonaGRHED Grup de Recerca en Història i Estudis de Disseny, 2016)
      La necesidad de identificar un lugar, allí donde se comercializa un producto o donde se desarrolla una actividad, ha estado presente en todo momento a lo largo de la historia. Desde la antigua Roma, encontramos vestigios ...
    • Tuset Street, la decoració a debat 

      Celada, Guillem (EINA Centre Universitari de Disseny i Art de BarcelonaGRHED Grup de Recerca en Història i Estudis de Disseny, 2016)
      A mediados de los años sesenta y hasta los primeros setenta (del siglo XX), la calle Tuset de Barcelona, fue conocida popularmente como Tuset Street. Tuset fue enclave de la aparición de nuevas tipologías de negocios y de ...