Dissenyar un context educatiu: reforma de l’edifici de parvulari de l’Escola Folch i Torres basada en una metodologia activa
View/open
Permalink
http://hdl.handle.net/20.500.12082/599Exportar
Compartir
Estadísticas
View Usage StatisticsMetadata
Show full item recordAuthor
Balcells Garner, Clàudia
Abstract
L’interès personal per promoure una nova educació que valori a l’infant i potenciï les seves capacitats ha portat a detectar una manca de coherència entre aquesta i l’espai on es desenvolupa. Aquest projecte pretén revalorar la importància dels espais educatius com espais d’aprenentatge i dissenyar un nou tipus de context escolar, on la premissa sigui el caràcter educatiu dels seus espais per sobre de l’economia o la funcionalitat d’aquests. Tracta de crear un diàleg coherent entre la pedagogia i el disseny. L’objectiu principal ha estat estudiar referents que ja funcionen en altres països i aplicar-los en una escola concreta local, l’Escola Folch i Torres. Per tant, s’ha buscat un cas concret on realitzar una proposta de reforma per projectar un exemple d’aquest nou tipus d’espai educatiu. La metodologia que s’ha usat en el desenvolupament del projecte ha estat l’aplicació de vuit conceptes claus que segueixen els contextos educatius de la ciutat de Reggio Emilia, referent en una educació de metodologia activa. Aquests conceptes s’han transformat en eines projectuals en l’espai i d’aquesta manera s’ha aconseguit un espai on preval per sobre de tot el seu valor educatiu. El interés personal para promover una nueva educación que valore al niño y potencie sus capacidades ha llevado a detectar una falta de coherencia entre esta y el espacio donde se desarrolla. Este proyecto pretende revalorar la importancia de los espacios educativos como espacios de aprendizaje y diseñar un nuevo tipo de contexto escolar, donde la premisa sea el carácter educativo de sus espacios por encima de la economia o su funcionalidad. Trata de crear un diálogo coherente entre la pedagogia y el diseño. El objetivo principal ha sido estudiar referentes que ya funcionan en otros paises y aplicarlos en una escuela concreta local, la Escola Folch i Torres. Es decir, se ha buscado un caso concreto donde realizar una propuesta de reforma para proyectar un ejemplo de este nuevo tipo de espacio educativo. La metodologia que se ha seguido para el desarrollo de este proyecto ha sido la aplicación de ocho conceptos claves que siguen los contextos educativos en la ciudad de Reggio Emilia, referente en una educación de metolodogia activa. Estos conceptos se han transformado en herramientas proyectuales en el espacio y de esta forma se ha conseguido un espacio donde prevalece por encima de todo su valor educativo. The personal interest to promote a new education that values children and boost their abilities has led to identify a lack of coherence between this education and the place where it is carried out. This project aims to reassess the importance of the educational spaces as learning places and to design a new type of school setting, in which the main objective will be the educational disposition of the spaces rather than its economic performance or its functionality. It consists on creating a coherent relation between pedagogy and design. The main goal of the present project has been to study referents already in place in other countries and to apply them into a local school. Therefore a specific location has been chosen, l’Escola Folch i Torres, for which a remodelling project, example of the new educational space, has been developed. The methodology used in this project applies the eight key concepts observed by the educational centres in Reggio Emilia, a referent Italian city in active methodology education. These concepts have become tools and design requirements. Therefore, the spaces obtained show the educational value as its main feature.
Subject
Escoles -- RemodelacióEscoles -- Disseny i construcció