Show simple item record

dc.contributor.authorCasanovas, Àger Pérez
dc.contributor.authorVilar Dolç, Laura
dc.date.accessioned2022-06-16T11:11:48Z
dc.date.available2022-06-16T11:11:48Z
dc.date.created2020
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12082/1089
dc.description.abstractTrasladar la formación superior al contexto museístico desde un paradigma de la educación como experiencia supone una serie de estrategias que ponen el cuerpo, el deseo y la interacción – entre docente y alumno, obra y alumno, entre alumnos – en el centro. Este artículo aborda la experiencia formativa de poner en escena las sesiones del MURAD en las salas del Museo Picasso de Barcelona. El caso de estudio muestra la ruptura con la predictibilidad de lo disciplinario y la apertura a lo inesperado como herramientas de formación claves para el desarrollo de la creatividad contemporánea.es
dc.description.abstractDisplacing higher education to museum environments from a paradigm of formation as experience involves a myriad of strategies that set the body, desire and interaction – between educator and student, artwork and student, and among students – at the center. This paper aims to account for the formative experience of staging some sessions of the MURAD in the rooms of the Picasso Museum of Barcelona. The case study shows how breaking from the predictability of disciplinary systems and an openness to the unexpected are essential formative tools to develop contemporary creativity.en
dc.format.extent7 p.ca_ES
dc.language.isoesca_ES
dc.publisherEINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelonaca_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectMuseus i escolesca_ES
dc.subjectMuseu Picassoca_ES
dc.titleLa formación como experiencia en la liminalidad: apropiaciones entre el aula y el museoca_ES
dc.typearticleca_ES
dc.typepublishedVersion
dcterms.isFormatOfReproducció del document publicat a: http://lamurad.eina.edu/?p=735
dcterms.isPartOfLa Murad : Southern journal of research in art and desing. Vol. II (2020)
dc.rights.accessRightsopenAccessca_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International