Cosmo : disseny d’un joc semicooperatiu per a treballar dinàmiques assambleàries
View/open
Permalink
http://hdl.handle.net/20.500.12082/1049Exportar
Compartir
Estadísticas
View Usage StatisticsMetadata
Show full item recordAuthor
Rodergas Diaz, Miriam
Abstract
Cosmo és un projecte que sorgeix a partir de les dinàmiques que poden manifestar-se dins una assemblea, i que acaben afectant l’horitzontalitat que caracteritza el moviment assembleari. Estem parlant de rols de poder, desgast, manca de cures. El que es proposa és treballar aquestes dinàmiques mitjançant un joc de taula semicooperatiu que les faci visibles, col·locant a les persones que hi juguen en diferents rols al llarg de tota la partida. S’ha escollit l’element lúdic com a mitjà pel seu potencial pedagògic, i com a diferenciació de les dinàmiques de cures que es coneixen. Cosmo es un proyecto que surge a partir de las dinámicas que pueden manifestarse dentro de una asamblea, y que acaban afectando la horizontalidad que caracteriza el movimiento asambleario. Estamos hablando de roles de poder, desgaste, carencia de curas. El que se propone es trabajar estas dinámicas mediante un juego de mesa semicooperativo que las haga visibles, colocando a las personas que jueguen en diferentes roles a lo largo de toda la partida. Se ha escogido el elemento lúdico como medio por su potencial pedagógico, y como diferenciación de las dinámicas de curas que se conocen. Cosmo is a project that arises from the dynamics that can manifest within an assembly, and that end up afecting the horizontality that characterizes the assembly movement. We are talking about power roles, wear and tear, lack of care. What is proposed is to work these dynamics through a semi-cooperative board game that makes them visible, placing people who play in diferent roles throughout the game. The ludic element has been chosen as a medium for its pedagogical
potential, and as a diferentiation of the known cure dynamics.