Now showing items 1-13 of 13

    • “Ágape” Insípido, un aporte de conocimiento 

      García Cassinelli, Vera Livia (2014-11-06)
      El presente trabajo tiene por objeto demostrar la contribución original y con pretensión de generar conocimiento generado por la performance participativa “Ágape” Insípido, realizada en la Fundación Antoni Tàpies de ...
    • Arquitecturas sonoras de espacios velados en Barcelona 

      Marín Quesada, Maria Fuensanta (2014-11-07)
      A través del concepte de psicogeografia plantejat pels situacionistes i del de l'experipencia en l'art contemporàni, es proposa un treball de camp basat en registres sonors, que més tard seran analitzats en busca de patrons ...
    • La danza y sus cuerpos como indisciplina 

      Vilar Dolç, Laura (2017)
      La dansa contemporània és una manera d'afrontar i relacionar-se amb la creació, la interpretació y la transmissió que poc té a veure amb tècniques i acadèmies. La dansa contemporània és diversa, es multiplica, interacciona ...
    • Discursos pacíficos en la época de la saturación productiva 

      Gopar Pérez, Alejandro (2014-11-06)
      De los límites del arte hay mucho escrito. Diversas barreras parecen haber sido rebasadas tras las vanguardias, al menos en cuanto a los modos de hacer. Sin embargo, a pesar de las extensas teorías desarrolladas en torno ...
    • Enough for the body : emergencia de una nueva cultura del vestido y del vestir para el siglo XXI 

      Capdevila Cugat, Fiona Carmen (2016)
      La moda es un sistema que se organiza en función de la sociedad, la política, la tecnología y los recursos de su tiempo, como pasó con la alta costura o la actual moda de masas. En este trabajo voy a investigar la institución ...
    • Estética gustatoria en el entorno de EINA, Barcelona, desde 1969 a 2016 

      Jaques Pi, Jèssica; Costa, Tània (Fundació Història del Disseny, 2016)
      Esta comunicación forma parte de una investigación sobre el desarrollo de la estética gustatoria en torno a la escuela de diseño EINA, desde las primeras acciones de arte comestible de finales de los 60 hasta los trabajos ...
    • El gesto de comer 

      Bocos Mirabella, Yaiza Ágata (2016)
      "El gest de menjar" és una proposta conceptual d'investigació per a les pràctiques artístiques en què es menja i, per tant, per a la indagació de per què aquestes estan adquirint rellevància en el panorama actual. Es parteix ...
    • La investigació artística i el Grau : raons i maneres d'aplicar la investigació artística al TFG del Grau en Disseny d'EINA, menció en Creació Visual 

      Muñoz Camacho, Artur (2015-09-29)
      Quan un projecte es pot qualificar com a creació visual? Quan podem dir que un projecte és un TFG? Quan la pràctica artística es pot qualificar com a art? Aquest TFM exposa la possibilitat d'abordar els TFG de les disciplines ...
    • LLUM.ZERO : la fenomenalitat de la llum al Moviment ZERO, 1957-1966 

      Risco Ruiz, Marta (2018)
      Des de finals del 1950 fins a mitjans de 1960 es desenvolupa l‟activitat de ZERO, un moviment que va nèixer amb la voluntat de deixar enrere l‟horror de la guerra i construir un art basat en nous materials, que unís ciència, ...
    • Marina Abramovic : from the artist to the present 

      Moreno González, Carlos (2014-11-07)
      Marina Abramovic: from the artist to the present mostra una investigació entorn a l'artista sèrbia entre 2010 i 2014. El punt d'inici és The artist is present, la seva retrospectiva i obra homònima realitzada al Museum of ...
    • Un museu perifèric, Guillem Viladot : l'avantguarda rural 

      Minguet Sánchez, Pau (2019)
      Com es viu el dia a dia en una fundació d'art contemporani situada a un poble de la Catalunya interior? Els projectes, iniciatives i activitats generades des de la perifèria geogràfica han de ser capaces d'empoderar-se i ...
    • La performatividad generadora de espacio y cuerpo 

      Gómez Velázquez, Sara Elizabeth (2016)
      Investigación sobre los aspectos del espacio topológico de la instalación y del performance artísticos que permiten visibilizar al cuerpo por medio del movimiento. Se reflexiona sobre la manera en la que la acción performativa ...