Now showing items 232-251 of 474

    • Keep.it 

      Masiá Martínez, Pau (2014-01-16)
      En plena era tecnològica com l’actual, l’ús d’internet va en augment. Aquest fet genera als usuaris la necessitat de visitar una pàgina web més d’una vegada i perquè aquells puguin recordar els enllaços consultats, ja sigui ...
    • Kēia : disseny i producció d’un joc infantil educatiu 

      Herrera Alonso, Sarai (2019)
      En aquest document trobarem un breu procés d’investigació en el camp de la psicologia infantil i dels procesos d’aprenentatge en relació amb l’element joc com a via facilitadora de coneixements. L’aplicació d’aquest estudi ...
    • Kennen 

      Martí Gómez, Júlia (2016-03-04)
      L’Alzheimer és una malaltia degenerativa que genera un gran impacte en la societat i, tot i això, no existeix una conscienciació generalitzada. D’aquí neix “Kennen”, un projecte editorial que es desenvolupa al voltant de ...
    • Kintsugi: Grietas estéticas y emocionales como manera de crear identidad 

      Cárdenas, Valentina (Fundació Història del Disseny, 2020)
      La sociedad contemporánea es el fiel reflejo de la cosificación del ser humano en su máximo esplendor. Esta situación se ha ido formando en conjunto con los sistemas visuales que acompañan el día a día, encargados de ...
    • Koiné : el teu pa fet a mida 

      Rodríguez Masià, Ariadna (2016-03-07)
      Koiné és un projecte d’identitat que pretén generar un sistema gràfic que aconsegueixi revaloritzar un producte tan bàsic com és el pa. Per fer-ho, ens traslladem anys enrere per tal de retrobar-nos amb el punt de creu ...
    • Kyoto 

      Vicens Sánchez, Nil (2016)
      Posant com a punt de partida un seguit de reflexions i referents, com ara Chillida o Krijn de Kooning, sobre la idea d’espai generat a partir d’un objecte, s’inicia el projecte que acaba esdevenint Kyoto. Amb la intenció ...
    • Laika 

      Parrales Marcillo, Walkiria (2017)
      LAIKA és una aerolínia centrada en el viatge amb mascotes. Aquesta iniciativa neix a partir d’una situació actual de persones que volen volar amb el seu animal de companyia, però que a més es poden permetre viatjar per ...
    • Las difusas fronteras del arte contemporáneo 

      Viejo Nevado, Marta del (2017)
      El següent treball té per objectiu tractar d'albirar les línies que defineixen l'art contemporani. Des de la teoria de l'art, l'estètica i la filosofia procurarem trobar un discurs de relacionalitat, en la qual cadascuna ...
    • Las humanidades digitales como aliadas de la historia del diseño: el caso de la cronología de la historia de EINA (1967-2017) 

      Alcaraz Martínez, Rubén (Fundació Història del Disseny, 2018)
      En el marco del 50 aniversario de EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona, el Grupo de Investigación en Historia y Estudios de Diseño (GRHED) en colaboración con el Archivo de EINA, han elaborado una cronología ...
    • Learning through experience and teaching strategies outside the classroom at design university studies 

      Costa, Tània (International Conference on University Teaching and Innovation, CIDUI, 2015)
      Working outside the classroom, immersed in a professional and/or everyday setting, generates a tension which results in a kind of learning experience, which, for certain disciplines, is more complete and engaged than the ...
    • Lifelong fashion : una proposta estratègica per a un sistema del vestit circular i sostenible 

      Mallart Lacruz, Clara (2019)
      La sostenibilitat en el sector tèxtil i la seva aplicació per a crear un sistema de la moda ambientalment i socialment segur són els reptes que afronta la indústria a curt termini. Aquesta recerca estudia com poder transitar ...
    • Lineal 

      Álvarez-Valdés Giménez, Carlos (2018)
      Lineal és un projecte que vol fer reflexionar l’usuari sobre els seus hàbits de consum i les conseqüències d’aquests. El projecte recull les idees del political consumerism, una corrent de pensament que posa en valor el ...
    • Líneas franqueadas : jornadas sobre la violencia de estado en el conflicto vasco 

      Pagonabarraga Lizundia, Gaizka (2018)
      En los 60 años del conflicto político vasco son muchas las líneas rojas que se han cruzado por ambos lados, y muchas más la víctimas que éste ha causado. Hoy en día, sin embargo, una gran parte de ellas son omitidas y ...
    • LLUM.ZERO : la fenomenalitat de la llum al Moviment ZERO, 1957-1966 

      Risco Ruiz, Marta (2018)
      Des de finals del 1950 fins a mitjans de 1960 es desenvolupa l‟activitat de ZERO, un moviment que va nèixer amb la voluntat de deixar enrere l‟horror de la guerra i construir un art basat en nous materials, que unís ciència, ...
    • Lo performativo en prácticas de arte y diseño actuales vinculadas a procesos de innovación social : el caso de La Venezia che non si vede y de La Borda 

      Costa, Tània (Departamento de Filosofía. Áreas de Estética y Teoría de las Artes y Filosofía. Universitat de València., 2019)
      En este artículo se propone abordar la capacidad performativa de ciertas prácticas artísticas y de diseño actuales que inciden en contextos sociales con la voluntad de afectar e influir en los estilos de vida y hábitos de ...
    • Lo trascendental a través de objetos fuera de su obsolescencia programada. 

      Nieves Ramos, Fayna (Fundació Història del Disseny, 2020)
      La primera imagen cultural que se le atribuye a los objetos fuera de su obsolescencia programada nos remite al paso del siglo XIX al XX. Así mismo, de éste provienen las distinciones ideológicas entre infundir arte en un ...
    • El local Olivetti de Badalona (1968) : disseny i identitat corporativa 

      Coscarelli, Sara (EINA Centre Universitari de Disseny i Art de BarcelonaGRHED Grup de Recerca en Història i Estudis de Disseny, 2016)
      El local Olivetti de Badalona (1968), obra de Correa & Milà, resulta ejemplar por el uso de métodos propios del contexto ambiental y una intención definitivamente progresista, novedosa y transgresora, que denota una lejanía ...
    • Lolo : ser, estar, existir 

      Belda Lozano, Rocío (2017)
      Partiendo de un interés por el Diseño Social, he buscado una tipología de producto destinada a las PSH pensada como un ‘refugio’ portátil que, a través de su diseño, pretende mejorar la calidad de un 48.5% de personas que ...
    • Loop : redisseny del festival de videoart de Barcelona 

      Ferré Guix, Daniel (2018)
      La intenció del projecte és dotar el Festival de Videoart Loop d’una nova identitat gràfica atemporal creant un sistema visual flexible i adaptable a les diferents peces de comunicació. En el recorregut es treballa inicialment ...
    • Los músicos en deconstrucción / reconstrucción: una artesanía tradicional popular en tiempos de fabricación digital 

      Palomino, Gianfranco (Research Group Design Processes. Advanced Practices in Design & Art; EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona, 2016)
      Musicians in Deconstruction / Reconstruction is a reflection about what happens with traditional folk crafts in times of digital manufacturing. The project is theoretical as well as a practical research. Taking as background ...