Now showing items 101-120 of 395

    • Dissenyant les experiències del futur 

      Masiá Martínez, Pau (EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona, 2017)
      Pau Masià explica com ha anat dissenyant les experiències del futur, entorn el disseny d’experiència d’usuari que fa a Telefónica I+D, on treballa actualment. Fa un breu repàs dels projectes en els que ha treballat (Firefox ...
    • Dissenyar un context educatiu: reforma de l’edifici de parvulari de l’Escola Folch i Torres basada en una metodologia activa 

      Balcells Garner, Claudia (2016-10-19)
      L’interès personal per promoure una nova educació que valori a l’infant i potenciï les seves capacitats ha portat a detectar una manca de coherència entre aquesta i l’espai on es desenvolupa. Aquest projecte pretén revalorar ...
    • La docència fora de l'aula com a estratègia de l'aprenentatge a través de l'experiència 

      Costa, Tània (CIDUI Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, 2014)
      Treballar fora de l’aula, immersos en el context professional i/o quotidià, genera una tensió que produeix un tipus d’aprenentatge que per a certes disciplines resulta més complert i compromès que el coneixement “simulat” ...
    • Domesticitat domesticada : projecte d'interiorisme d'una vivenda unifamiliar a la floresta 

      Comellas Estapé, Berta (2017)
      El projecte planteja la convivència de dues domesticitats paral·leles, amb ritmes i temporalitats oposades, a través del plantejament d’una volumetria, basada en el concepte de parella, aplicada a una vivenda unifamiliar ...
    • Don't erase 

      Adrover Micolau, Alexia; Amaral, Lucas; Anglès, Eugènia; Azpilikueta, Martín; Cervilla Muñoz, Berta; Balanzó, Maria de; Castro, Andrea de; Díaz Requejo, Raquel; Ebert Martín, Laia; Ferro Bagulho, Bernardo; Fomina, Varvara; Gómez, Santiago; Jiménez Pi, Alicia; Linke, Claudia; Mekis Rozas, Catalina; Merello, Rosario; Olea, Constanza; Olivera, Belén; Páramos, Adriana; Puig Banchs, Júlia; Rodríguez, Marc; Rueda, Arantxa; Silva, Valentina; Tena i Mateu, Rut; Veas, Ariadna; Zhang, Shuang (EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona, 2018)
      Aquesta exposició del Postgrau en Il·lustració creativa i tècniques de comunicació visual d’EINA és una mostra condensada de l’odissea personal que 26 il·lustradors hem fet durant un any. Us ensenyem fins a on hem arribat ...
    • Donant a llum 

      Carrillo Erra, Núria (2014-01-15)
      Aquest és un projecte que tracta l’espai des d’un enfocament lumínic. El que es proposa és fer un recorregut amb llums per una petita zona del barri Gòtic de Barcelona amb la intenció d’acostar als ciutadans a aquests punts ...
    • ¿Dónde está el elefante? : exposición de trabajos del curso de especialización en Ilustración para Publicaciones Infantiles y Juveniles de EINA, 2016-17 

      Mahnke, Andrea; Ercilla Nicolet, Ángeles; Prat Valverde, Àngels; Baquero, Anna; Valpuesta Farré, Anna; Giudice, Benedetta; Cervilla Muñoz, Berta; Díez, Elena; Bravo Morales, Estefani; Pavan, Federica; Fontanals Guxens, Gemma; Cardenas, Hugo; Merzthal, Larissa; Infante Villa, Liliana; Monsonet, Maria; Toledo, Mónica; Mondaray, Neus; Marcet, Ona; Morgan, Rebecca; Jaramillo Toro, Sarah; Wong, Tita (2017)
      Rinocerontes y conejos, mariposas, hadas, murciélagos, gatos de bruja y unicornios domésticos, patos color malva, un cocinero con cara de mono, una muchacha insegura encima de una moto Vespa, el astronauta perdido, varios ...
    • Dröp : simplifica la diabetis 

      Terra Bosch, Paula (2018)
      Dröp és una solució mèdica formada per tres dispositius (wearable, app i injector d'insulina) que permet gestionar i simplificar el tractament de la diabetis de forma senzilla, agradable i propera a l'usuari. El disseny ...
    • EINA, centro de producción de vanguardia artística y contracultural en el contexto social y barcelonés de los años 60 y 70 

      Costa, Tània (Fundació Història del Disseny, 2011)
      S’expliquen les accions artístiques realitzades a l’escola EINA durant els anys 60 i 70, tot posant èmfasi en l’intent de l’escola de dissoldre els límits entre l’art i el disseny, fomentar la interdisciplinarietat i ...
    • Eines de disseny per al foment de l'aprenentatge cooperatiu en els debats creatius 

      Costa, Tània; Huertas, Salvador (CIDUI Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, 2016)
      Proposem el format de debat creatiu i les eines de Design Thinking a fi de fomentar l'aprenentatge cooperatiu. Entenem com a debat creatiu aquell que és dissenyat, conduit i gestionat per els mateixos participants, emprant ...
    • Emotions: emancipation of the emotions through the artistic process 

      Angeleska, Biljana (Research Group Design Processes. Advanced Practices in Design & Art; EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona, 2016)
      Can the art be used as a helping tool of understanding emotions and vice versa? Learning and understanding the emotions through art could help better understand the art? Can art therapy be taken as a form to liberalize ...
    • Encaje entre las competencias académicas y las profesionales en el perfil de diseñador/a gráfico/a 

      Massaguer, Lluc (Fundación Diseño Madrid (DIMAD), 2017-10)
      La complejidad del paso de la universidad al ámbito profesional, concrétamente en el ámbito del Diseño Gráfico, ha impulsado la búsqueda de la confluencia entre la adquisición de competencias de los graduados en el ámbito ...
    • Enough for the body : emergencia de una nueva cultura del vestido y del vestir para el siglo XXI 

      Capdevila Cugat, Fiona Carmen (2016)
      La moda es un sistema que se organiza en función de la sociedad, la política, la tecnología y los recursos de su tiempo, como pasó con la alta costura o la actual moda de masas. En este trabajo voy a investigar la institución ...
    • Enough for the body: emergencia de una nueva cultura del vestido y del vestir para el siglo XXI 

      Capdevila Cugat, Fiona Carmen (Research Group Design Processes. Advanced Practices in Design & Art; EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona, 2016)
      The fashion system as a whole is in a phase of crisis, announced by some authors for years. Dress is a necessary material object from many points of view although the present system has vanished and devalued. Therefore, ...
    • Ensenyar disseny? aprenentatges necessaris v/s ensenyaments possibles 

      Alemany Barris, Josep; Quetglas, Josep, 1946-; Pibernat i Domènech, Oriol; Crous Masó, Francesc; Massaguer, Lluc; Steegmann, David (EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona, 2018-02-19)
      Què es pot ensenyar del que és necessari aprendre és la qüestió que perseguim aclarir tots aquells que exercim la docència des d'un centre dedicat a les pràctiques creatives, com ara les de l’art i el disseny. Entre el tot ...
    • Entre diseño y ficción : cinco relaciones preposicionales y un término compuesto 

      Espelt Estopà, Guim (2016)
      Este trabajo de investigación pretende abordar desde varios ángulos las relaciones que se pueden establecer entre diseño y ficción. En el primer capítulo se expone la interpretación que se hace de dichos términos, como ...
    • Érase una vez : ilustración para publicaciones infantiles y juveniles, 2015-16 

      Aguiar, Renata; Carlos, Javier; Carvajal, Laura; Clotet, Montse; Curto, Mark; Díaz, Francisca; Gurrea, Susana; Gutiérrez, Carlos; Larrea, Cecilia; Molina, Eva; Peña, Romina; Pérez, Joceline; Pujadas Baqué, Anna; Quintero, Clotilde; Reitze, Alejandra; Rilova, Sandra; Rombo, Rosaura; Sánchez, Anna; Schmal, Johanna; Serrallonga, Marina; Vila, Sara (2016)
      Érase una vez un grupo de personas que quiso especializarse en ilustración infantil, y llegaron a este curso con sus carpetas llenas de dibujos. Eran dibujos hermosos, enternecedores, laboriosos… A lo largo de los meses ...
    • "Error" y proceso creativo a partir de los métodos de diseño de producto 

      Sánchez Grisales, David (2015-09-29)
      La idea central de estre trabajo nace a partir de la experiencia personal como diseñador de productos para la industria. Sin embargo, el desarrollo de la idea solo fue posible a través de los saberes adquiridos durante el ...
    • Esborrant la ciutat : conseqüències de l'especulació i el turisme massiu al patrimoni comercial de Barcelona 

      Banchs Gual, Mireia (2018)
      Esborrant la ciutat és un projecte que pretén generar una reflexió sobre el model turístic actual i les conseqüències que aquest comporta a nivell social i patrimonial a Barcelona. Té com a objectiu mostrar els efectes ...
    • Escaping : creació d'un escape room 

      Amoròs Ripoll, Mònica (2017)
      Durant els últims anys el fenomen dels escape rooms s’ha anat popularitzant. Aquests, consisteixen a escapar d’una habitació fent servir els objectes que trobes en aquesta. Aquest treball tracta sobre la creació d’un escape ...