Serious games
Permalink
http://hdl.handle.net/20.500.12082/806Exportar
Compartir
Estadísticas
View Usage StatisticsMetadata
Show full item recordAuthor
Morales Moras, Joan
Abstract
S'exposa una visió dels serious games des de la perspectiva del disseny social partint d'una definició que els considera un tipus de jocs dissenyats amb un propòsit educatiu i de millora social. En concret, es presta atenció a dos tipus d'experiències dins l'àmbit del disseny que encaixen amb aquesta definició. En primer lloc, l'ús del llenguatge dels videojocs per promoure valors transversals en l'àmbit educatiu i per conscienciar la ciutadania sobre qüestions socials. I en segon, el disseny d'experiències educatives gamificades. S'analitzen exemples d'aquest tipus de jocs utilitzats en estudis fets a partir d'experiències amb alumnes de diverses escoles de disseny. Se expone una visión de los serious games desde la perspectiva del diseño social partiendo de una definición que los considera un tipo de juegos diseñados con un propósito educativo y de mejora social. En concreto, se presta atención a dos tipos de experiencias en el ámbito del diseño que encajan con esta definición. En primer lugar, el uso del lenguaje de los videojuegos para promover valores transversales en el ámbito educativo y para concienciar a la ciudadanía sobre cuestiones sociales. Y en segundo, el diseño de experiencias educativas gamificadas. Se analizan ejemplos de este tipo de juegos que han sido utilizados estudios realizados a partir de experiencias con alumnos de varias escuelas de diseño.
Subject
Videojocs i adolescentsVideojocs i infants
Jocs educatius